Одеському міському голові
Костусєву О.О.
65004, м. Одеса, Думська площа, 1
Керівнику депутатської фракції «Партія Регіонів»
Одеської міської ради
Труханову Г.Л.
65004, м. Одеса, Думська площа, 1
Департамент транспорту, зв’язку та
організації дорожнього руху
Одеської міської ради
65039, м. Одеса, вул. Артилерійська, 1
Управління дорожнього господарства
Одеської міської ради
65078, м. Одесса, вул. Ген. Петрова, 22, 2 поверх
Управління розвитку споживчого ринку та
захисту прав споживачі
Одеської міської ради
65045, м. Одеса, вул. Преображенська, 60
Приморська районна адміністрація
Одеської міської ради
65039, м. Одеса, вул. Канатна, 134
Державтоінспекція Одеської області
65114, м. Одеса, вул. Ак. Корольова, 5
Служба автомобільних доріг в Одеській області
65031, м. Одеса, вул. Грушевського, 49
Друзі!
В самому центрі міста, на перехресті вулиць Садової і Дворянської є самий звичайний ларьок (мала архітектурна форма), яка здійснює самий звичайний вид діяльності – роздрібна торгівля.
Скажу відверто – я не є конкурентом того ларька чи його ображеним споживачем. Мені байдуже, чим саме там торгують і хто саме є власником тієї малої архітектурної форми. Більш того, в силу специфіки своєї роботи я взагалі дуже рідко потрапляю на перехрестя вулиць Садової і Дворянської.
Але вчора на одному з одеських інтернет-ресурсів я побачив відео, зняте на автомобільний відеореєстратор, де видно, як саме встановлено малу архітектурну форму, і до чого призводить таке встановлення. Прошу і вас не бути байдужими і переглянути це відео:
http://www.youtube.com/watch?v=Vtn_ucDL_yc (всі літери англійські).
Мала архітектурна форма встановлена на тротуарі майже в декількох метрах до пішохідного переходу по ходу руху транспорту. Мала архітектурна форма встановлена менш ніж в метрі від проїзної частини. Між самою малою архітектурною формою і тротуаром встановлено холодильник. Отже, цим ларьком перекритий абсолютно весь тротуар біля пішохідного переходу.
На відео два мешканці нашого з вами рідного міста посварилися із-за того, що третій (власник ларька) своєю підприємницькою діяльністю створює відверту небезпеку для пересування одеситів по вулицях як на авто, так і пішки. Не буду лукавити, в дійсності водієві з того відео треба було завчасно зменшити швидкість, адже він наближався до пішохідного переходу з обмеженою оглядовістю. Але й пішоходу треба було більш обережно ставитися до власного здоров’я і життя – не треба вискакувати на перехід, бо авто неможливо зупинити миттєво. Дякуватиме, того разу все обійшлося!
Але, друзі, проблема не в водієві, і не в пішоході. Мала архітектурна форма встановлена просто в небезпечному місці. Мала архітектурна форма створює реальні перешкоди – через неї водії не бачать пішоходів, що наближаються до переходу.
Друзі мої, якщо проявите байдужість, на тому переході буде горе…
5 хвилин пошуків в інформаційних базах привели мене до нормативної бази, яка регламентує розміщення малих архітектурних форм
У відповідності до «Єдиних правил ремонту і утримання автомобільних доріг, вулиць, залізничних переїздів, правил користування ними та охорони» (зі змінами і доповненнями), затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 30.03.94 N 198, заборонено:
- розміщення малих архітектурних форм розміщуються в населених пунктах на відстані ближче ніж 5 метрів до проїзної частини доріг і вулиць. (пункт 27 Єдиних правил);
- розміщувати малі архітектурні форми ближче ніж за 20 метрів до перехресть вулиць.
Ці норми дублюються в «Порядку видачі дозволів на розміщення, будівництво, реконструкцію та функціонування об'єктів сервісу на землях дорожнього господарства та згод і погоджень на об'єкти зовнішньої реклами вздовж автомобільних доріг загального користування», затвердженому наказом Державної служби автомобільних доріг України 29.09.2005 N 414, зареєстрованому в Міністерстві юстиції України 26 жовтня 2005 р. за N 1266/11546, заборонено:
- розміщення малих архітектурних форм згідно з Єдиними правилами ближче ніж за 20 м до перехресть вулиць та пішохідних переходів (пункт 4.6.4. Порядку);
- розміщувати малі архітектурні форми ближче ніж за 20 метрів до перехресть вулиць (пункт 4.6.4. Порядку).
Можливо є ще й інші, наприклад, місцеві норми. Впевнений, є відповідні ДБНи і ДСТУ. Але мені здається, що приведених цитат достатньо.
Мала архітектурна форма на перехресті вулиць Садової і Дворянської вражає своїм відверто цинічним ставленням до вищенаведених правових норм. Думаю, власника МАФа не турбує безпека пересічних громадян. Допускаю також – цілком ймовірно що він ніколи і не замислювався про те, що його ларьок на перехресті є потенційним вбивцем. То ж прошу вас замислитися про це. Тим пішохідним переходом, не дай боже, може йти ваша рідна дитина.
Мені абсолютно байдуже, чия саме служба допустила промах в питанні встановлення тієї малої архітектурної форми. Можливо управління дорожнього господарства, можливо управління торгівлі, а може й управління державтоінспекції. Цілком можливо і таке, що всі необхідні погодження по тому МАФу відповідають закону і лише сам власник всупереч погоджень виліз своєю будкою на самісіньке перехрестя. Це зараз не має значення.
Я прошу вас, друзі, перенесіть той ларьок в безпечне місце, а потім розберіться між собою та з’ясуйте, як так вийшло, а головне - вживіть заходів з недопущення такого в майбутньому. А ще після того як перенесете той ларьок, знайте:
- що ви разом зберегли життя і здоров’я пішохода,
- що ви разом не дали поламати судьбу невинного водія,
- що ви разом довели одній особі (а може й не одній) - ця влада дійсно здатна приймати рішення.
І останнє. Можливо якимось окремим актом саме для цього випадку і встановлений інший термін, але думаю, що тут все ж таки діють загальні норми закону про звернення громадін. Тобто загальні 30 календарних днів з дати звернення до відповідного реагування і надання відповіді. Сподіваюсь, що через 30 днів ми з вами, друзі, забудемо про той ларьок, перенесений наступного дня після отримання цього звернення. Дуже сподіваюсь, друзі. Бо цей ларьок – настільки локальна і невелика проблема в межах міста, що мені буде дуже соромно, якщо на приведення у відповідність до закону його місцезнаходнння владою буде витрачено більш ніж три робочі дні.
І я б не хотів, щоб люди, яких я називаю друзями, в дійсності виявилися банальними чиновниками. Бо якщо ви, друзі, дійсно лише чиновники, яким байдужа та будка і які не розуміють, що збиті на переході через ту будку люди – то лише питання часу, то я вам, друзі скажу відверто. Я звернусь до всіх відомих мені громадських організацій, я напишу до всіх відомих мені місцевих і центральних засобів масової інформації, я буду писати на такі незручні для вас думські та нові одеси, на передачі гроші і в газети дзеркало тижня, я буду шукати самі неприязні для вас засоби масової інформації, я стану параноїком і витрачу всі свої заощадження на писанину, але пригорну до тієї будки достатньо уваги. І ще якщо вам не вдасться впоратись з цим МАФом за 30 календарних днів, я звернусь до голови держави з одним простим питанням: чому місцева влада своєю бездіяльністю підриває на місцях довіру людей до тієї влади і невже дійсно немає управи на той ларьок? Але це буде лише в тому разі, якщо так станеться, що ми з вами не друзі. То ж думаю, цього не станеться ніколи!
З найкращими побажаннями, та з надією, що ви і самі бачите, що це не єдиний в місті МАФ, що створює небезпеку для учасників дорожнього руху, ваш друг, Іван Іванов.
Социальные закладки