МІНІСТЕРСТВО ОХОРОНИ ЗДОРОВ’Я УКРАЇНИ
Головний позаштатний спеціаліст МОЗ України
за спеціальністю «Наркологія»
02100, м. Київ, вул. Червоноткацька, 1/12
тел. 593-66-01, факс 593-66-05
E-mail:
[email protected]
від 18.12.12
№ 801/3
Голові Одеської обласної ради
Пундику М. В.
Копія:
Заступнику голови Одеської обласної державної адміністрації
Волошенкову Д. Б.
Голові постійної Комісії з питань охорони здоров’я, сім’ї, материнства та дитинства
Запорожану В. М.
Начальнику управління охорони здоров’я Одеської обласної державної адміністрації
Бартку М. П.
Шановний Миколо Володимировичу!
На офіційному Інтернет-сайті Одеської обласної ради оприлюднений проект рішення «Про оптимізацію закладів охорони здоров'я психіатричного профілю в Одеській області», в якому запропоновано забезпечити населення спеціалізованою медичною допомогою третинного рівня Одеської області шляхом злиття трьох самостійних закладів охорони здоров’я: психіатричної лікарні, психоневрологічного диспансеру та наркологічного диспансеру і реорганізувати їх у «Центр психічного здоров’я» (
http://oblrada.odessa.gov.ua/index.p...id=184&lang=ru).
Зазначена інформація викликає глибоку стурбованість, що така мета, як заощадження коштів на охорону здоров’я, в черговий раз за рахунок психіатричної та наркологічної служб, не має жодного відношення до реформування ані психіатричної, ані наркологічної допомоги, і стане прикладом порушення вітчизняного законодавства та безумовного погіршення якості надання медичної допомоги хворим із залежністю від алкоголю та наркотиків в Одеській області.
Стаття 49
Конституції України прямо вказує на те, що існуюча мережа державних та комунальних закладів охорони здоров’я не може бути скороченою, а
постанова Кабінету Міністрів України від 04.06.2003 № 877, також прямо, вимагає забезпечити недопущення злиття наркологічних закладів із закладами іншого профілю.
Протоколом засідання Кабінету Міністрів України від 17 жовтня 2012 р. № 80 «Про результати діяльності Державної служби з контролю за наркотиками у 2011–2012 роках» доручено вжити заходів щодо посилення відповідальності керівників закладів охорони здоров’я за порушення вимог законодавства у сфері обігу наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, забезпечити збереження мережі наркологічних закладів, в яких надається допомога хворим на наркоманію, та укомплектування таких закладів необхідним медичним персоналом.
Намагання механічно включити в «реформування» наркологічну службу, яка на протязі майже сорока років довела свою методологічну самостійність та необхідність, на цей час реалізує зовсім нові підходи до ідеологій та якості надання наркологічної допомоги, а також вже почала відвойовувати довіру пацієнтів свого профілю, буде зруйнована через намагання «зберегти кошти».
В зв’язку з викладеним вище, просимо забезпечити повноцінне функціонування Одеського обласного наркологічного диспансеру та наркологічної служби в цілому на підпорядкованій Вам території для надання доступної, своєчасної, якісної медичної наркологічної допомоги жителям Одеської області.
З повагою,
головний позаштатний спеціаліст МОЗ України
зі спеціальності «Наркологія»
А. М. Вієвський
Социальные закладки