МІНІСТЕРСТВО ВНУТРІШНІХ СПРАВ УКРАЇНИ
ЦЕНТР БЕЗПЕКИ ДОРОЖНЬОГО РУХУ ТА
АВТОМАТИЗОВАНИХ СИСТЕМ
(ЦБДР та АС)
вул. Інститутська, 29-А, м. Київ, 01021, тел/факс 253-4318,
е-mai:
[email protected],
www.mia.gov.ua
27 07.2010 № 45/ У - 1316 На № від ____________
Про роз'яснення деяких положень
Правил дорожнього руху
На виконання доручення керівництва Департаменту ДАІ МВС України Вашого листа щодо роз'яснення положень Правил дорожнього руху (далі - ПДР) стосовно порядку застосування знаків обмеження швидкості руху розглянуто у Центрі безпеки дорожнього руху та автоматизованих систем при МВС України. По суті порушених питань повідомляємо наступне.
Постановою Кабінету Міністрів України від 22.04.2009 № 395 чинну редакцію ПДР доповнено пунктом 12.10, який передбачає, що додаткові обмеження швидкості руху можуть бути встановлені виключно у разі проведення дорожніх робіт разом з попереджувальним знаком 1.37. При цьому прямо зазначається, що у разі коли дорожні знаки обмеження максимальної швидкості руху 3.29 та 3.31 встановлені без проведення дорожніх робіт або залишені після їх завершення, водій не може бути притягнений до відповідальності згідно із законодавством за перевищення встановлених обмежень швидкості руху. Таким чином, можна констатувати, що чинна редакція ПДР не містить прямого дозволу на порушення вимог знаку 3.29, встановленого з порушенням положень пункту 12.10 ПДР, однак надає змогу водію здійснювати таке порушення без притягнення до адміністративної відповідальності.
Слід зазначити, що дана норма ПДР є достатньо суперечливою, оскільки, по-перше, унеможливлює відповідні заходи організації дорожнього руху на ділянках доріг з підвищеною аварійністю, а по-друге, не має відповідного узгодження з положеннями ДСТУ 4100-2002 "Знаки дорожні. Загальні технічні умови. Правила застосування". У зв'язку з цим, приймаючи рішення про швидкість руху, водій транспортного засобу має всебічно оцінювати наявну дорожню ситуацію.
Начальник Центру О.Й. Сайко
Социальные закладки