Одесса: 9°С (вода 9°С)
Киев: 2°С
Львов: 5°С

Тема: 18 травня ЦИКЛ ДИСКУСІЙ «ДНК МІСТА»

Ответить в теме
Показано с 1 по 1 из 1
  1. Вверх #1

    По умолчанию 18 травня ЦИКЛ ДИСКУСІЙ «ДНК МІСТА»




    Одеса, Єврейський культурний центр
    вул. Ніжинська, 77/79
    Початок дискусії о 16:00


    Одеса – місто партизанської слави!
    Одеса – місто, про яке можна говорити багато: цікава історія, шалена архітектура, ментальні особливості, приємний клімат, туристичний центр, багатонаціональний колорит. Окрім переліку переваг, варто додати ще одне – 80-90 рр. художню постмодерну революцію, яка породила ряд відомих художників та надихнула інші міста до подібного розвитку. Медіа експерименти в 90-х спонукали до вивчення нових просторів та переїзду деяких художників до інших міст, як Київ чи Москва, що призвело до спаду в розвитку сучасного мистецтва і стану «тиші». Хвиля за хвилею, і 2000-ті дають нові імена та імпульс до пошуку нових ідей до втілення в художніх формах. Але, здається, мистецтво постійно перебуває в замкнутому просторі андеграунду. «Тусовка» є невід’ємною частиною художніх процесів по дві сторони барикад – художників та аудиторії. Події, які не виходять за межі цієї «тусовки». Мистецтво набуває ознак партизанського руху. Пошук арт-події стає невід’ємною частиною самої події. За таких умов втрачається комунікація між владними та мистецькими структурами, між широкою аудиторією та митцем. Коло замикається і ховається в лабіринтах катакомб.
    Мистецтво,як процес внутрішньої рефлексії художника, його егоцентричні почуття в вакуумі тіла, чи комунікація з суспільством за допомогою художньої мови та образів? Роль мистецтва у розбудові міста, його місце в функціонування держави?


    Тема дискусії:
    1. Мистецька освіта. Одеса – одне з найбільших міст України, яке не має закладу вищої художньої освіти. Створення інформаційного вакууму в мистецькій галузі. Яким чином відбувається сприйняття громадою мистецьких заходів, за умов відсутності інформування? Яким чином відбувається розуміння об’єктів сучасного мистецтва за відсутності теоретичних знань?
    2. Мистецтво в публічних просторах. Винесення мистецьких об’єктів до громади було актуалізовано ще від «Виставки на паркані», 1967 року, та де-ні-де виникає в сучасному просторі. Чим стимульована ця дія? Чи вдається митцю створити діалог та порозуміння з суспільством? Реакція аудиторії на винесення мистецтва до публічних просторів?
    3. Влада та мистецтво: діалог чи контр позиція? Рівень взаємодії державних структур та мистецьких об’єднань в Одесі. Єдиний процес розбудови спільних ідей, чи внесення деструктивних елементів до цього процесу?
    4. Мистецькі ініціативи у підпіллі? Аналіз розвитку мистецьких ініціатив в місті, їх взаємодія між собою, шляхи комунікації та співпраці. Взаємодопомога чи конкурентоспроможність? Існування мистецьких осередків в андеграунді, їх взаємозв’язок та взаємодія з соціумом.

    Учасники дискусії:
    • Катерина Філюк (куратор Галереї «ХудПромо»)
    • Дмитро Банніков (куратор експериментального простору сучасного мистецтва «Чайна Фабрика»)
    • Оксана Бутук (керівник молодіжної організації Х.Л.А.М.)
    • Ліана Крішевська (куратор мистецького відділу Баварського будинку)
    • Тимофій Хомяк (директор Мистецької агенції Арт-Вертеп)
    • Сергій Андрєєв (директор арт-аґенції Magic Box)
    • Олександра Шиманська (експерт, Польща)
    • Артур Сілінські (експерт, Польща)

    Проект «ДНК міста» - цикл дискусій, метою яких є створення умов для максимально активної участі жителів у розбудові культурної політики свого міста та прийняття політичних рішень, використовуючи інноваційні методи залучення громадян.
    До участі в дискусіях залучені видатні особистості, експерти з питань налагодження співпраці між урядовими та неурядовими організаціями, що працюють у сфері культури і мають вплив на функціонування держави та створення образу Польщі у світі.
    Задачею проекту «ДНК Міста» є вирішення двох основних проблем, присутніх в багатьох містах Польщі та України. Перша з них стосується низького рівня участі громадян. Друга проблема обумовлена тим, що діяльність культурної політики влади не бере до уваги реальні потреби людей, що цікавляться культурою. Відсутність належних механізмів співпраці громадян з органами влади заважає останнім правильно діагностувати потреби своєї спільноти. Зокрема, це відбувається і тому, що громадяни не знають, як представити ці потреби владі.
    Така проблематика полягає в неефективному управлінні установ і недостатньому фінансуванні культурних заходів.
    Метод обговорення та дискусій має стати механізмом для вирішення таких проблем і в Україні.
    Ця методика вже показала нові можливості співпраці між органами державної влади та громадянами в Польщі.

    Мета проекту «ДНК міста»:
    • Створення дієвих партнерств між урядовими та неурядовими організаціями, які працюють у сфері культури, задля аналізу культурної політики і впливу на неї.
    • Винесення обговорення стану культурної політики у містах на публічний рівень.
    • Втілення в Україні досвіду Польщі у формуванні громадою міст культурної політики.
    • Поширення інноваційних інструментів впливу на культурну політику (культурні мапи міст, аудити культурних подій, соціально відповідальна культура і таке інше).
    • Збагачення культурного життя міст.
    • Започаткування довготривалих партнерств між мистецькими і культурними середовищами України і Польщі.
    • Формування прикладу позитивної і реальної європейської інтеграції України через культурні проекти

    Олександра Шиманська (Польща)

    Випускниця Національної академії театру, кіно і телебачення в Лодзі (Польща) (відділ управління виробництвом) та Варшавського університету (післядипломне навчання на спеціальності зв'язків з громадськістю). Стипендіат Британської Ради (післядипломні студії з культурної політики), випускниця Лондонського університету (спеціаліст у сфері управління установами культури та культурними проектами, а також з культурної політики та музичного менеджменту, магістр менеджменту в галузі мистецтва).

    З 2002 року працює із засобами масової інформації по зв'язках із громадськістю, менеджер спеціальних подій у видавничому домі Hachette Filipacchi Польщі, директор з маркетингу, потім видавничий директор тижневика "Gala" у видавця G+J Gruner + Jahr (Польща). Головний продюсер телевізійних гала-концертів (пряма трансляція): Золоті качки (нагороди місячника "Фільм" у 2001 і 2003 роках) і Гала-концерт Троянди (чотири сезони: 2005-2008), співвласник незалежної компанії імпрез JOT, член польської Академії фотографії.
    З березня 2011 - директор стратегічної групи і співавтор ідеї по підготовці Ґданська до конкурсу на здобуття звання «Європейська столиця культури».

    Артур Селінські (Польща)

    Випускник Політології UKSW у Варшаві. З 2009 року - заступник видавця часопису «Res Publica Nowa»; займається проблемами міста і створенням активних спільнот мешканців, які можуть брати участь у прийнятті основних стратегічних рішень, що стосуються їх районів; є одним з редакторів номеру "Право на Місто".

    Лідер команди «ДНК Міста», який з 2009 року реалізує проекти, спрямовані на створення платформи для співпраці між міською владою та її громадянами, проектування та координації процесів консультацій та участі суспільства, догляду за створенням і впровадженням міської політики в галузі культури у відповідності з очікуваннями і потребами громадян.

    Тимофій Хом’як

    За фахом - історик, за покликанням — арт-менеджер, директор Мистецької аґенції «АртВертеп» (АртВертеп - Найбільший on-line центр сучасної культури України), засновник і музикант гурту «Вертеп».


    Інформація про організаторів:

    «Res Publica Nowa»
    Щоквартальний часопис ліберального профілю, що публікується у Польщі з 2008 року.
    Паралельно з роботою редакції створено і підтримується декілька проектів для міста, культури і політики, серед яких - проект «ДНК Міста», спрямований на зміцнення голосів громадян у процесі творення міських культурних стратегій, використовуючи інноваційні методи дискусій та залучення громадян до прийняття політичних рішень, досліджуючи та аналізуючи культуру і свою присутність в міському просторі.

    Мистецька агенція «Арт-Вертеп»
    Неурядова громадська організація, створена у 2001 році в Дніпропетровську.
    Головною ідеєю Аґенції є створення та поширення культурно-мистецького простору та підтримка сучасного українського мистецтва.
    Задля сприяння налагодження продуктивних взаємозв’язків між представниками українського культурно-мистецького ринку та їх споживачами в 2002 році було створено мистецький портал ArtVertep.com.
    Головною ідеєю порталу є поширення культурно-мистецького простору та медіа-підтримка як професійних так і молодих мистецьких проектів.


    Проект реалізовано в Україні за підтримки Польського Інституту у Києві
    www.polinst.kiev.ua


Ответить в теме

Социальные закладки

Социальные закладки

Ваши права

  • Вы не можете создавать новые темы
  • Вы не можете отвечать в темах
  • Вы не можете прикреплять вложения
  • Вы не можете редактировать свои сообщения